Czy warto korzystać z usług doradców kredytowych? Ile kosztują ich usługi?

finanse

Przymierzając się do zaciągnięcia kredytu na długie lata, warto być wyposażonym w wiedzę, która pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów i sprawi, że klient nie zostanie zaskoczony na żadnym etapie spłacania pożyczki. Faktem jednak pozostaje, że większość ludzi nie orientuje się w dostatecznym stopniu i nie ma pojęcia, na co zwrócić szczególną uwagę. Nie mają również pełnej świadomości tego, że banki to instytucje, których głównym celem jest zarabianie. Ten sam z pozoru produkt może wobec tego w różnych firmach być inaczej wyceniony. Doradca kredytowy w Warszawie to doskonała propozycja dla osób, które przymierzają się do kredytu. Z jego wsparciem każdy będzie mógł sięgnąć po wariant optymalny i bezpieczny dla własnych finansów. Co warto wiedzieć?

Kim jest doradca kredytowy?

Wiele osób zastanawia się nad tym, ile kosztuje doradca kredytowy i kim właściwie jest ekspert cieszący się takim mianem. Doradca kredytowy to osoba, której działalność polega przede wszystkim na znalezieniu idealnej oferty kredytowej dla danego klienta. Jest osobą, która zajmie się wszystkimi formalnościami od podstaw, co finalnie pozwoli wyłuskać tę jedną jedyną ofertę, która w danej sytuacji będzie najkorzystniejsza. Wyjaśniając wobec tego, kim jest doradca kredytowy, należałoby powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju pośrednik pomiędzy daną instytucją bankową a klientem. Niemniej, jest to pośrednik o bardzo obszernej wiedzy związanej z działalnością i funkcjonowaniem banków oraz wiedzy stricte ekonomicznej. To osoba, która doskonale zna się na swoim fachu i wie, w jaki sposób poszukiwać najlepszych dla klienta rozwiązań.

Czym w takim razie zajmuje się doradca kredytowy?

Doradca kredytowy ile kosztuje to osoba, która w pierwszej kolejności będzie chciała przeprowadzić niezwykle szczerą i otwartą rozmowę ze swoim klientem. Przedmiotem rozmowy będą naturalnie finanse. W takich sytuacjach na stół wykładane są wszystkie karty. Doradca musi wiedzieć, jakie mamy miesięczne zobowiązania, czy mamy jakiekolwiek zadłużenia, ile zarabiamy i ile faktycznie będziemy w stanie miesięcznie dodatkowo wygospodarować gotówki na spłatę przyszłego zobowiązania. To podstawowe informacje, bez których doradca nie będzie w stanie wykonać swojej pracy. Szczerość jest wobec tego pierwszorzędną sprawą, która może zadziałać wyłącznie na korzyść klienta. W ten sposób doradca kredytowy będzie w stanie oszacować zdolność kredytową, a następnie zabrać się do swojej pracy. Kolejnym etapem będzie przegląd dostępnych ofert bankowych i ich szczegółowe porównanie. Doradca uwzględnia wszelkie zapisy, które dla osoby niewtajemniczonej są po prostu czarną magią. Wie zatem, jak oprocentowanie danego kredytu przekłada się na wysokość miesięcznej raty. Zdaje sobie sprawę z tego, że w niektórych bankach wysokość prowizji może być korzystniejsza. Jednym słowem – doradca stanie na rzęsach, by znaleźć dla nas idealne rozwiązanie. Będzie również negocjować w naszej sprawie i przeprowadzi klienta przez wszelkie formalności.

Ile bierze doradca kredytowy?

Koszt jest uzależniony od wysokości kwoty produktu. Nie można w sposób jednoznaczny określić, jaka jest kwota wynagrodzenia usług doradcy kredytowego. W tej branży wiele zależy tak naprawdę od tego, co uda się osiągnąć w procesie pracy doradcy. Na ogół wynagrodzeniem jest procent od uzyskanego produktu, a zatem od kwoty kredytu. W tym wypadku wiele zależy od wcześniejszych ustaleń, aczkolwiek szacuje się, że doradca kredytowy przeciętnie uzyskuje ok. 3-4%. Doradca kredytowy kto mu płaci? Ta kwestia również bywa źle interpretowana i niejednokrotnie bywa punktem spornym. W teorii za usługi doradcy kredytowego nie płaci klient. Zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami kosztem obciążony jest bank, który uruchamia kredyt. Warto jednak mieć świadomość tego, że choć bank faktycznie wypłaca jednorazową kwotę, to w pewnym sensie wypełnia ona miesięczne zobowiązanie klienta. Jest to kwota doliczona do raty, a zatem niemal nieodczuwalna. Nie można wobec tego powiedzieć z pełnym przekonaniem, że klient nie ponosi żadnych kosztów.