Identyfikacja wizualna firmy – co to?

identyfikator

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie: “jak zwiększyć rozpoznawalność mojej firmy/marki?”. Odpowiedź na nie wbrew pozorom nie jest tak prosta. Za to, jak rozległą popularnością cieszy się przedsiębiorstwo, odpowiada wiele czynników. Zanim więc podejmiemy jakiekolwiek działania, należy najpierw przeanalizować każdy element, który może mieć wpływ na to, że marka jest znana.

Jedną ze sfer, gdzie przedsiębiorcy bardzo często popełniają błędy lub, co gorsza – w ogóle nie zwracają na nią uwagi, jest identyfikacja wizualna firmy. Co to takiego, dlaczego ma tak istotny wpływ i skąd można ją uzyskać?

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna firmy to cały system opierający się na wielu elementach, najczęściej graficznych, które budzą skojarzenia z konkretnym przedsiębiorstwem i jego usługami. To wszystkie loga, grafiki oraz ich kolorystyka, elementy prezentacji, infografiki, bannery, rollupy, standy, wizytówki i wiele, wiele więcej.

Każdy z tych detali odgrywa bardzo duże znaczenie w poszerzaniu grupy odbiorców, a także ułatwia potencjalnym klientom zapamiętanie marki. Właśnie z tego powodu elementy identyfikacji wizualnej powinny budzić skojarzenie z firmą, a jednocześnie być proste i łatwe do zapamiętania, najlepiej wyróżniające się jakąś cechą charakterystyczną.

Dlaczego identyfikacja firmy ma tak duże znaczenie?

Jak już zostało wspomniane – każdy przedsiębiorca dąży do tego, aby jego firma zyskiwała na popularności, a także, aby cały czas zwiększała się liczba klientów. W osiągnięciu tego celu bardzo pomaga właśnie identyfikacja wizualna. To dzięki niej wiele osób rozpoznaje przedsiębiorstwo, nawet nie pamiętając jego nazwy – po prostu elementy charakterystyczne grafik zapadają im w pamięć i łatwo mogą je rozpoznać.

Atrakcyjna identyfikacja wizualna wpływa też na sposób postrzegania firmy przez potencjalnych klientów. Jeśli jest wykonana dobrze i starannie, klient wie, że ma do czynienia z profesjonalistami, którzy dbają o szczegóły. Atrakcyjny wygląd przyciąga również osoby początkowo niewykazujące żadnego zainteresowania produktem lub usługami, ale zostały zaciekawione właśnie przez grafiki, logo czy odpowiednią kolorystykę. Widać więc wyraźnie, że identyfikacja wizualna ma ogromny wpływ nie tylko na samą rozpoznawalność, ale także na sposób, w który firma jest postrzegana przez dotychczasowych i nowych klientów.

Skąd pozyskać wysokiej jakości identyfikację wizualną firmy?

Na początku tekstu zostało wspomniane, że wielu przedsiębiorców nie zwraca za bardzo uwagi na swoją identyfikację wizualną, nawet nie zdając sobie sprawy z tego, jak ogromny błąd popełniają. Wiele osób wychodzi z założenia, że jeśli produkt jest dobry, to sam się obroni. Problem w tym, że bez identyfikacji bardzo trudno dotrzeć z nim do grupy docelowej i udowodnić potencjalnym klientom, że oferuje rozwiązania lepsze od konkurencji. Widać więc wyraźnie, że brak jakiejkolwiek identyfikacji nie wchodzi w grę.

Niektórzy właściciele firm postanawiają zadbać o tę kwestię na własną rękę – z różnym skutkiem. Część z nich poradzi sobie z tym zadaniem dobrze, wykorzystując trafione pomysły i dokładnie planując każdy element. Część natomiast przygotuje to, co jest najprostsze oraz najszybsze, byle tylko wypełnić przestrzeń. Powoduje to powstanie swego rodzaju “potworków graficznych”, które kłując w oczy, odrzucają potencjalnych klientów.

Najlepszym sposobem na uzyskanie wysokiej jakości identyfikacji wizualnej swojego przedsiębiorstwa jest skorzystanie z usług agencji, która zajmuje się takimi kwestiami na co dzień. Specjaliści dokładnie przeanalizują wszystkie możliwości, wybiorą najlepszą ścieżkę i motyw przewodni identyfikacji wizualnej, na podstawie którego opracują szczegółowy projekt oraz omówią go z zamawiającym. Następnie za pomocą profesjonalnych narzędzi, a także wykorzystując swoje doświadczenie i umiejętności, zrealizują wszystkie zatwierdzone zadania. Jedną z najlepszych tego typu firm działających obecnie na polskim rynku jest https://www.studiodn.eu/.